Drepturile pasagerilor europeni
Calatoria cu avionul a ajuns sa fie mai ieftina decat o calatorie cu trenul Bucuresti-Constanta. Poti zbura la Milano, Venetia, Roma si multe altele foarte ieftin.
Dar ce facem atunci cand nu sunt respectate drepturile pasagerilor europeni?
Cei mai mult pasageri nu stiu de aceste drepturi si se resemneaza, dorind doar sa li se ramburseze biletul, ceea ce se si intampla de cele mai multe ori. Compania rasufla usurata si continua cu magarii.
In cazul in care va este anulat sau modificat zborul cu mai mult de 2 saptamani inainte de data plecarii, este complet legal si compania aeriana nu este obligata sa va plateasca despagubiri, este obligata decat sa va ramburseze biletul sau sa va ofere un alt orar de zbor asemanator.
Insa in cazul in care zborul va este anulat cu mai putin de 2 saptamani inainte de data plecarii, compania este nevoita sa va ramburseze biletul si sa va plateasca si despagubiri, doar in cazul in care dumneavoastra solicitati aceste despagubiri. Cum foarte multi romani nu stiu acest lucru sau nu vor batai de cap, vor doar returnarea banilor de pe bilet si .. cam atat! Acelasi lucru se aplica si in cazul in care cursa dumneavoastra ajunge cu o intarziere de minim 3 ore fata de ora stabilita.
Despagubirile sunt si ele importante. Pentru o cursa scurta, sub 1500 km, primiti 250 Euro despagubiri.
Pentru curse peste 1500 km primiti 400 Euro.
Ca sa primiti aceste despagubiri, trebuie sa completati formularul si sa il trimiteti companiei aeriene. Nu uitati sa pastrati o copie.
Daca nu primiti un raspuns favorabil, puteti sa trimiteti o plangere organismului competent din tara in care a avut loc incidentul.
Deasemenea, nu aveti dreptul la despagubiri daca:
-Zborul este anulat pentru motive exceptionale (conditii meteo nefavorabile, razboi, eruptii de vulcani, etc)
-V-a fost oferit un orar de zbor asemanator pe aceeasi ruta.
Sunteti cetateni europeni si aveti drepturi!!