Vacanță în timpul Coronavirusului

Hello everyone! Nu ne-am mai “văzut” de mult pe blog 🙁 Nefiind domeniul meu principal de activitate ci făcând asta mai mult din plăcerea de a vă povesti și vouă cum decurg vacanțele noastre, inspirația de a scrie nu vine atât de des pe cât mi-aș fi dorit. Dar iată, trebuia să scriu acest articol și să vă povestesc cum am călătorit noi în Iordania, în timpul pandemiei de Coronavirus care a dat toată omenirea peste cap!

Noi am avut noroc, încă nu începuseră să se închidă toate granițele când vacanța noastră a început (pe 29 Februarie 2020), așadar am ajuns destul de usor în Amman cu zborul direct al celor de la Ryan Air. Nu ne-a întrebat nimeni de sănătate nici când am venit nici când am plecat. Ne făcuserăm temele înainte să luam decizia de a pleca, nu era niciun caz confirmat în momentul acela și așa a rămas până ne-am întors în țară! Asta nu înseamnă ca ne-au lipsit din bagaj gelurile dezinfectante, șervețelele antibacteriene și măștile care au fost folosite la maxim. Nu suntem genul de oameni care să se sperie ușor și mergem, în general, pe principiul ce se poate întâmpla în vacanță se poate întâmpla foarte ușor și acasă. Așa am gândit și când călătoream în timpul atentatelor teroriste sau în timpul altor epidemii. Nu ne-am făcut niciodată niciun vaccin când am mers în țări exotice și nu am mers niciodată pe principiul “Mie nu mi se poate întampla” ci pur și simplu am fost “fie ce-o fi noi la călătorii nu renunțăm”! Din păcate, acum trăim cele mai tulburi vremuri, iar pentru a trece de această etapă neagră a vieții de călător, când toate granițele sunt închise si nimeni nu mai poate călători,  trebuie să stăm acasă, să avem grijă de noi, să ascultăm toate regulile de protecție și de prevenție pentru a reveni cât mai repede la viața de dinainte!

Să revenim la vacanța nostră din Iordania. Am ales să ne împărțim vacanța în 4 după cum urmează: primele 2 nopți în Petra, o noapte în Deșert în Wadi Rum, o noapte în Aqaba la Marea Roșie pentru snorkeling și 3 nopți în Amman. Drumul de la Amman la Petra este de aproximativ 3 ore și am zis să începem cu asta pentru a fi mai aproape de aeroport la întoarcere, să nu riscăm să pierdem avionul sau altceva în caz că ni se strică mașina sau alte evenimente neprevăzute.

Experiența Petra a fost cea mai frumoasă parte a vacanței. “Orașul Pierdut” cum se mai numește Petra, este cu adevărat un loc magic, stai și te uiți la tot orașul acela săpat în munte și nu îți poți da seama cum a fost făcut cu sute de ani în urmă, fără tehnologia de azi, doar de mâna omului. Unii spun că este făcut de extratereștii, alții spun că oamenii se plictiseau atât de tare încât s-au apucat de cioplit și au ajuns să facă clădiri întregi. Cât am stat acolo și am admirat am ajuns și eu să cred că extratereștii există 🙂 Energia acelui loc este minunată, am mai simțit asta la Sarmisegetuza la noi în țară și probabil o voi mai simți în Egipt, la piramide , dar asta este doar o presupunere pentru că nu am ajuns acolo încă.

Pentru Petra ai nevoie de o zi întreagă. Pe lângă clădirea principală, sau Trezoreria cum este numită și care este prezentă în toate pozele de pe Google când dai search, există 1 traseu de aproximativ 3 ore până la mănăstire . Din păcate, noi nu am ajuns până acolo deoarece am avut ghinion de o zi cu foarteeeee mult vânt, dar am auzit că este minunat și că drumul până acolo merită!

Din Petra până la Wadi Rum (în deșert) este un drum de aproximativ 1 ora și 30 de minute cu mașina. Aici te cazezi direct în deșert pentru o experiență cu beduinii care îți vor găti o cină cu mâncare tradițională, în felul lor tradițional.

Aici am luat prima și singura țeapă din Iordania. Eu nu sunt fan dormit la cort sau în locații cu baie la comun . Mereu îi spun lui Cornel: Nu vreau cazare de lux, vreau să am 4 pereți, un acoperiș, un pat și o baie curată în cameră.  Fiind în deșert, cazările cu baie în cameră și cu 4 pereți sunt mai rare. Te cazezi într-un cort care seamănă cu o căsuță, dar baia este la comun, iar din această cauză, șotul din dotare a zis să mă facă să uit de acest aspect și a ales cazarea într-un cort cu unul dintre pereți din sticlă și orientat spre Răsărit pentru o experiență de 4* . Totul suna minunat și unde mai pui că a găsit asta și la un preț de nimic. În deșert, pe lângă cina tradițională care constă într-un soi de barbeque, dar făcut într-o groapă pe care o acoperă cu un capac, 2 pături și nisip pentru 3-4h, mai poți lua tot felul de tururi cu jeepul, tururi care implică safari pentru a vedea un apus drăguț, pentru a urmări viața beduinilor sau pentru a te plimba cu cămilele. Cum drumul de la parcarea unde am lăsat mașina și până în tabăra unde urma să stăm era făcut exact cu Jeppul și exact prin deșert, nu am vrut să luăm alte excursii ceea ce, se pare, că l-a înfuriat pe tipul de la care am luat cazarea așa că, surpriză, ne-a dus la altă tabăra unde cortul nostru cu peretele din geam nu exista, căldură nema și când i-am cerut să ne duca la tabăra unde făcusem rezervare a început să țipe că ce vrem pentru banii pe care i-am plătit,  că nu îi respectăm verișorul și cazarea verișorului și că să ne urcăm în Jeep că el ne duce înapoi la mașina. Brusc, astea erau singurele cuvinte în engleză pe care le mai știa. Eram în mijlocul deșertului, fără internet,fără telefon și am finalizat cerându-ne tot noi scuze și rămânând acolo, dar cu un gust amar și o dezămagire pe măsură. Făcând abstracție de această întâmplare și vorbind și cu alte persoane în avion la întoarcere, experiența dormitului o noapte în deșert nu trebuie să lipsească de pe lista voastră de “To Do” din Iordania!

După experiența Wadi Rum, la aproximativ 1h30min de condus ajungi în Aqaba, stațiunea lor de litoral, cu deschidere la Marea Rosie unde se spune că poți face cele mai frumoase scufundări sau snorkeling. Aici se merită să vii strict dacă ești fanul acestor 2 activități pentru că plaja nu este minunată. Nisipul este destul de bătătorit și este amestecat cu pietre, apa este frumoasă, dar la intrare sunt multe pietre și cred că bate mereu vântul. Pe noi ne-a bătut 2 zile și am văzut că și pomișorii de pe marginea drumului erau cocoșați de cum a bătut vântul. Cornel a făcut snorkeling la mal, de unul singur și a zis că apa era foarte limpede și perfectă pentru așa ceva! Erau și foarte multe grupuri care plecau de la mal înotând spre larg pentru scufundări. Aici găsiți în apă un avion și un tanc care se spune că au fost băgate voit în apă pentru a ajuta la dezvoltarea activității de scuba diving în zonă și de asemenea, se spune că a ajutat și la dezvoltarea grădinii de corali .

După Aqaba, te așteaptă un drum de aproximativ 3h30min până în Amman, drum făcut cu mai multe opriri. Prima oprire a fost la “Muzeul din cel mai jos loc al lumii” unde puteți afla cum s-a format acel loc atât de jos și câteva cuvinte despre Marea Moartă, următoarea noastră oprire.

Ca să descoperiți Marea Moartă există 2 modalități. Fie alegeți zona unui resort de unde aveți acces la plajă și la Marea Moarta pentru suma de aproximativ 30 euro/pers, fie alegeți zona unde se duc localnici, care este gratuită. Zonele acestea sunt perfecte daca doriți doar să bifați o baie în Marea Moartă cum am făcut noi, 20-30 minute. Nu aveți șezlong, “plaja” este foarte murdară cu foarte multe pietre, nu aveți unde să întindeți prosopul și expunerea doamnelor în costum de baie este interzisă. Dacă doriți să petreceți o zi de relaxare la Marea Moartă, vă recomandăm să mergeți la resort.

Ajunși în Amman nu prea mai aveți multe lucruri de vizită. Noi am ales într-o zi să urcăm până la Amman Citadel pentru priveliște și pentru o scurtă introducere în istoria orașului, o plimbare prin Teatrul Roman, iar într-o altă zi am făcut o scurtă excursie până la “Bethany Beyond Jordan”, locul unde se spune că a avut loc botezul lui Iisus. Experieța a fost foarte interesantă, energia prezentă acolo foarte liniștitoare, dar totul foarte diferit față de partea Israelului pe care o puteai admira din Iordania. În aceeași zi am reușit să ajungem și la Jerash, cel mai vechi oraș roman din Iordania.

Ca orice om care vizitează, trebuia să și mâncăm! Cred că pe primul loc când vine vorba despre Iordania este mâncarea. În această vacanță am fost pe principiul nicio masă fără Hummus sau Muthabal. Pe lângă aceste bunătăți, aici am mâncat cel mai bun Falafel, cele mai bune cotlete de berbecuț și cea mai bună salată Fattoush. Mă voi opri aici pentru că nu vreau să încep sa va descriu si deserturile lor!!! Dacă nu aveți timp pentru o săptămână în Iordania puteți încerca măcar un city break în Amman pentru o experiență culinară + o zi la Petra. Atenție: Pentru cei care obișnuiesc să mai consume câte un pahar de vin sau o bere la masă, îmi pare rău să vă anunț, dar fiind o țară musulmană, alcoolul se găsește destul de greu și, în general, la prețuri foarte mari.

Acestea fiind spuse, ne bucurăm că am apucat să ne încărcăm puțin bateriile cu această vacanță și sperăm că turismul să-și revină repede pentru a ne putea bucura în continuare de locurile minunate de pe acest Pământ!

Până atunci #Stămacasă și facem planuri pentru viitoarele călătorii! 🙂

#SeeTheWorld
Photo: Arhiva personală

Travelling. It leaves you speechless, then turns you into a storyteller!

About the Author
Ma numesc Adela Pasc, sunt make-up artist si travel addicted! Visez ca pana la finalul vietii sa-l machiez macar o data pe Johnny Depp si sa calc pe toate cele 7 continente!