Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

Companiile aeriene low-cost în vreme de pandemie

     După cum observăm, toate afacerile sunt lovite în acest moment greu, dar in acest articol vom vorbi despre companiile aeriene low cost, care par a fi grav afectate, având o flotă de întreținut, mii de angajați și multe alte cheltuieli care în acest moment nu pot fi acoperite, fiind obligate să anuleze zeci de mii de zboruri doar ca să supraviețuiască.

     Directorul General al Wizz Air a declarat că această criză ar putea dura chiar și 6-7 luni, până ca cererea obișnuită de bilete să își revină la normal.
Toate companiile aeriene caută în aceste zile soluții ca să treacă cât mai ușor peste criză. Principala problemă însă este că Italia și Spania sunt cele mai mari piețe ale companiilor low-cost.

     Fiecare zi aduce noutăți triste pentru industria aviației din întreaga lume și toți văd scăderi drastice ale rezervărilor și anulări de zboruri.

     Astăzi, Norwegian a anulat 85% din zboruri și vor concedia peste 7000 de persoane într-o mișcare disperată de a salva compania.

     O mișcare foarte interesantă am văzut la Blue Air, care a lansat programul “Te aducem acasă”, iar în perioada 17-20 martie organizează zboruri strict pentru a aduce în România persoanele blocate în afara țării. Tot în comunicatul lor anunță că în perioada 21 martie – 14 aprilie, toate aeronavele lor vor staționa la sol, toate rutele fiind suspendata. O mișcare îndrăzneață, care ar putea fi singura lor salvare. 

     Wizz Air se pregătește pentru o criză de 6 luni

     O scrisoare scrisă de Directorul General al companiei aeriene Jozsef Varadi informează angajații că se așteptă la o scădere fără precedent în trimestrul aprilie-iunie din cauza focarului de Coronavirus. Cu toate acestea, Varadi speră că toate zborurile vor fi complet operaționale în iulie. WizzAir intenționează să reducă operațiunile în următoarele 3 luni cu cel puțin 20% și să încerce să economisească suplimentar prin concedierea personalului – chiar și posturile de conducere sunt reduse. Compania aeriană încearcă, de asemenea, să renegocieze contractele cu furnizorii, să extindă termenele de plată și chiar să amâne livrarea de aeronave noi.

     Însă problemele cu care se confruntă companiile aeriene sunt mai complexe , actuala criză venind într-o perioadă a anului care aduce cel mai mult profit. Este începutul programului de zbor al verii, când mulți pasageri și-ar rezerva zborurile de vacanță în țările afectate în prezent de pandemia Coronavirusului. Este clar că unele companii nu vor supraviețui luptei financiare.

     De aceea, ar trebui să privim mai atent situația companiei Ryan Air:

 

     Operatiunile lor se bazează foarte mult pe operațiuni către Italia. În 2018 au transportat peste 37 milioane de pasageri nu numai din și în Italia, dar și pe multe rute interne. Pentru a pune lucrurile în perspectivă: în 2018 , Ryanair a transportat un numar total de 139.2 milioane de pasageri, astfel încât piața italiană însumează 27.1% din totalul de pasageri transportați în acel an. Și chiar dacă nu suntem siguri de numerele exacte pentru 2019, putem presupune că Italia a fost cel puțin la fel de importantă pentru Ryanair.

     Ryanair are rezerve mari de numerar și, datorită modificărilor anterioare ale structurii și contractelor de muncă, poate reacționa rapid la criza aviației, dar în prezent nu este clar cât de mare este impactul financiar pe care compania îl va resimți.

     În cazul pasagerilor care nu se mai pot bucura de vacanțele planificate, se pare că Raynair, Blue Air și Easyjet permit schimbarea gratuită a zborurilor din perioada martie-aprilie 2019, pe când WizzAir percepe o taxă de 40 euro/persoană pe sens, nearătând deloc compasiune pentru oamenii loviți de această criză.

Sursa: Fly4free.com

Avatar photo
About the Author
Ma numesc Adela Pasc, sunt make-up artist si travel addicted! Visez ca pana la finalul vietii sa-l machiez macar o data pe Johnny Depp si sa calc pe toate cele 7 continente!
  1. Dan Reply

    Nu sta deloc treaba asa cu returnarea banilor de către Ryanair. Ryanair oferă schimbarea biletelor fără a percepe taxa de schimbare, în schimb de la Wizz am primit banii înapoi. Dacă vreau sa schimb biletele asa cu mi-a propus Ryanair un preț este la achiziția pentru un zbor nou, și alt preț pentru schimbarea biletelor(un preț mai mare). Sa îmi acorde măcar un voucher cu o valabilitate mai mare în care sa achiziționez eu bilete atunci când cred de cuvinta, nu asa….. schimba acum ca pierzi totul. Poate ca Ryanair a acord rambursare în prima faza dar acum….. după noi potopul. Cred ca ar trebui sa existe o înțelegere de ambele părți…. dar lucrurile acum nu mai stau asa la Ryanair!

    • TripHunter Reply

      Salut.
      Da, Ryanair schimba zborul gratuit in cazul in care nu mai vrei sa mergi. Lucru pe care wizz nu il face.
      Ryanair Ramburseaza banii doar daca au anulat zborurile, exact la fel cum face si wizz. Probabil te-ai aflat printre norocosii care au avut zborul anulat de catre Wizz air. Dar daca aveai un zbor in Paris cu wizz care nu era anulat si unde nu aveai cum sa mergi pentru ca totul era inchis si lumea nu mai are voie sa iasa din casa, wizz nu permite nici macar schimbare gratuita.

      Oricum, ryanair a anulat azi toate operatiunile pentru luna aprilie si daca aveai zbor cu ei, mai mult ca sigur o sa primesti ramburs 100%.
      Da-mi un mesaj pe site daca vrei sa gasim impreuna cateva solutii avantajoase. Nu te costa nimic.

      Multumesc, zi usoara!

      Cornel
      0768753601

Leave a Reply

*